Szczegółowe prawo reklamy

W ramach oświecenia konsmenckiego🙂

Zasady reklamowania w tv i radiu dotyczą:
– warunków umieszczania reklamy w programie, kte mówią, że reklama musi być wyraźnie wyodrębniona i oznaczona w sposób nie budzący wątpliwości (słowo: reklama lub ogłoszenie). Reklamy nie powinny zajmować więcej niż 15% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 12 minut w ciągu godziny
– zakazu:
a) przerywania audycji emitowanych w publicznej telewizji i radiofonii
b) wykorzystania w reklamie głosu i wizerunku pracowników nadawcy występujących w audycjach informacyjnych lub w programach dla dzieci
c) przerywania reklamami dzienników informacyjnych, audycji o treści religijnej oraz audycji przeznaczonych dla dzieci trwających krócej niż 30 min
d) reklamy odwołującej się w sposób ukryty do podświadomości
e) przeniesienia na inną osobę prawa do dysponowania czasem przeznaczonym na reklamę w sposób prawnie wiążący do tego nadawcę
f) udostępniania więcej niż 35% czasu wykorzystywanego na reklamę w okresie jednego roku na reklamę produktów i usług jednego podmiotu lub ugrupowania gosp
– warunków przerywania audycji i programów w telewizji, które mówią, że nie mogą być one przerywane:
* nie wcześniej niż po 20 minutach od ich rozpoczęcia lub zakończenia poprzedniej przerwy reklamowej
* filmy fabularne w czasie pierwszych 45 min mogą być przerywane tylko jednokrotnie
* seriale, audycje rozrywkowe i fily dokumentalne mogą być przerywane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wyniosić conajmniej 20 min
* transmisje z zawodów sportowych mogą zawierać reklamy emitowane wyłącznie w czasie przerw w zawodach
– warunków sponsorowania audycji i programów, które mówią, że muszą być one oznaczone wskazaniem sponsora przed lub po zakończeniu, a sponsor nie może wpływać na ich treść w sposób ograniczający samodzielność nadawcy. Jednorazowe wskazanie sponsora nie może być dłuższe niż 8 sek w przypadku 1 sponsora, 15 sek – w przypadku 2 sponsorów oraz 25 sek – w przypadku większej liczby sponsorów
– zakazu sponsrowania dzienników i wadomości lokalnych, audycji publicystycznych o treści społeczno-politycznej, audycji poradniczych i konsumenckich, audycji wyborczych lub bezpośrednio związanych z kampanią wyborczą, audycji o treści religijnej

One Comment Add yours

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s