Artysta należy do dzieła

„Artysta należy do dzieła,
A nie dzieło do artysty” (Noralis)

Cóż począć? Jestem duszą artysty. Romantykiem. A przez to moje życie jest bardzo ciężkie.
• Muszę mieć wokoło artystyczny „porządek”, który nie ma z nim prawie nic wspólnego. Prawie. To typowy bałagan, tyle, że poukładany. Nigdy nic nie gubię, a poza tym daje mi to poczucie bezpieczeństwa. A mamusia się czepia, że chlew.
• Nie potrafię się skupić inaczej niż w hałasie muzyki. Cisza sprawia, że nie te myśli mnie nawiedzają, a totalny harmider wokół – myśli uciekają daleko przed siebie. Warunki pracy trudne, zwłaszcza, gdy rodzinka w domu…
• Atrament i papier. Zbankrutować można! Setki, tysiące słów napisanych – i drzewa i lasy wyrąbują wciąż, a jednak piszę i tworzę, bo wierzę, że to ma sens. Tylko inni nie wierzą…
• Lekkoduch. Zawsze: łatwo, prosto, logicznie i przyjemnie. „Myślę, więc jestem”, dlatego ciągle kombinuję. Wciąż piszę i myślę, tworzę i produkuję. A co z tego mam? Kopa w miejsce, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę, od życia. Ludzie nie rozumieją artysty i vice-versa, a jednak „Artysta wspiera się na człowieku, jak statua na piedestale” (Voltaire). Ludziu! Zaakceptuj! W moim szaleństwie jest metoda!
• Wyrażanie myśli. Ciężka sprawa. Bo mówiąc jedno, co innego mam na myśli. A jak o uczuciach mowa, to dno kompletne. „Wyrazem prawdy są czyny nie słowa”. Dodajmy do tego romantyczność- mieszanka wybuchowa…
• Głowa w chmury mi odpływa. Na ziemi jestem ciałem, ale duchem zaglądam do raju, lub odwiedzam Belzebuba. Zależy od humoru. Wszystkich zainteresowanych darmowym pobytem w piekielnie gorących czeluściach na czas nieokreślony, bilet w jedną stronę, naprawdę gorąco zachęcam. Telefon 0-700-diabelnie…
• ? (to tak dla picu, żeby fajnie wyglądało… =)

Jak widać na załączonym obrazku
Artysta romantyk, to nie kosmita,
nie bestia (choć dobra sugestia =),
ale człowiek, tak jak… Ty?

Skomentuj

