Pytanie na śniadanie

http://ww6.tvp.pl/4757,20080507710618.strona

Pytanie

MONIKA CZAPLICKA – CENTER DESIGNE AGENCJA INTERAKTYWNA

KRZYSZTOF URBANOWICZ – AUTOR BLOGU MEDIA CAFE

Jak nas nabierają w Internecie
Polscy reklamodawcy od kilku lat monitorują fora, blogi, serwisy społecznościowe i portale z plikami wideo. I coraz częściej biorą udział w dyskusjach. Nie ma w tym nic zdrożnego, gdy inni użytkownicy wiedzą, z kim mają do czynienia. Ale najczęściej tak nie jest. Nasi rozmówcy twierdzą, że na rynku jest już dostępne specjalne oprogramowanie, które wyszukuje kluczowe słowa na forach lub blogach po to, żeby móc szybko dopisać pewne treści albo riposty. Niektóre spółki mają już nawet całe działy, które się tym zajmują.

Pani Agnieszka, aktywna uczestniczka forum Kuchnia w portalu Gazeta.pl, do tej pory pamięta nagłą ofensywę wątków o Majonezie Kieleckim na forum. Anonimowi internauci komentowali: „Widzieliście majonez kielecki w TV? Wszedłem na stronę i jestem w szoku”, „Też zauważyłem, że Małopolska się nim podnieca ;))))”, „W pubach podaje się paluszki Lajkonika, do tego do maczania kielecki hmmmm”.

Takich przypadków na Kuchni, gdy ktoś np. natrętnie poleca nowy rodzaj czekoladek lub radzi, gdzie one się ostatnio pojawiły, zdaniem pani Agnieszki jest jednak multum. Zarówno ona, jak i inni uczestnicy forum, padają ofiarą tzw. amplifyingu – czyli z ang. wzmacniania – albo shillingu – zwykłego naganiactwa.

Pytanie na sniadanie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s